Általános Szerződési Feltételek

1. Általános információ

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni Webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket (a továbbiakban: ÁSZF) és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Az ÁSZF letölthető az oldal alján lévő linkről.

Az alábbi ÁSZF Fejes Zsolt egyéni vállalkozó (továbbiakban: Eladó), és az Eladó által a https://csillagfeny-mellett.webnode.hu/ weboldalon keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Vevő (a továbbiakban: Vevő) jogait és kötelezettségeit tartalmazza (Eladó és Vevő a továbbiakban együttesen: Felek). Az ÁSZF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely a https://csillagfeny-mellett.webnode.hu/ weboldalon keresztül történik. Jelen dokumentum semmilyen tekintetben nem korlátozza a Vásárló külön jogszabályban meghatározott jogait.

A Vevő a megrendeléssel tudomásul veszi az ÁSZF-et.

A https://csillagfeny-mellett.webnode.hu/ webáruházban a Csillagfény mellett című könyv megrendelését és megvásárlását lehet lebonyolítani.

A honlapon feltüntetett árak bruttó fogyasztói árak. A honlapon megadott árak 1 db-ra vonatkoznak, kivéve, ha másként nem rendelkezünk. Az adott termék mellett feltüntetett árak nem minősülnek közvetlen árajánlattételnek. Az esetleges elírásból fakadó téves összegek (pl. 1 Ft, 0 Ft) miatt Eladó nem kötelezhető a termék eladására, hanem felajánlja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében Vevő minden kötelezettségtől mentesen elállhat vásárlási szándékától.

1.1. Üzemeltetői információ

A https://csillagfeny-mellett.webnode.hu/ címen lévő webáruházat Fejes Zsolt egyéni vállalkozó üzemelteti, melynek adatai az alábbiak:

Székhely: 8085 Vértesboglár, Alkotmány utca 20/a.
Adószám: 68467016-1-27
Vállalkozói igazolvány száma: 51787642
Kibocsátó hatóság: Bicske Járási Okmányiroda
Számlavezető bank neve: Kereskedelmi és Hitelbank Zrt. (K&H Bank)
Bankszámla szám: 10402001-50526871-87751000
Elektronikus címe: fzs1933.ev@gmail.com
Telefonos elérhetőség: +36 20 667 6048
Postacím: 8085 Vértesboglár, Alkotmány utca 20/a.

Eladó nem folytat engedélyköteles tevékenységet, illetve magatartási kódex nem vonatkozik rá.

A tárhely szolgáltatója: Webnode AG, Gartenstrasse 3, 6304, Zug

1.2. A vásárlás menete

A „Megrendelés” feliratú gombra kattintva érhető el a vásárlás funkció. A „Vásárlás” gombbal kosárba kerül egy darab, amit itt lehet módosítani, de lehet is törölni a kosár tartalmát. A „Kifizetés” gombra kattintva Új vásárlóként adja meg adatait (a megye kivételével minden mezőt ki kell tölteni!).

A „Folytatás” gomb megnyomására kiválasztható a fizetés és a szállítás módja. Készpénzzel fizetni csak személyes átvétel esetén van lehetőség (helye: Dentalia Fogorvosi Rendelő; 1126 Budapest, Böszörményi út 8. 100-as kapucsengő)! Amennyiben végzett, a Folytatás gombbal lépjen a rendelés véglegesítése oldalra, ahol ellenőrizze a beírt adatok helyességét és ha szükséges, megjegyzést is írhat.

Amennyiben mindent rendben talált, a Megrendelés küldése gombbal véglegesíti a megrendelését.

Ezt követően a megrendeléséről kap egy elektronikus levelet az e-mail címére. Amennyiben levelünket nem kapja meg, kérjük ellenőrizze a spam (levélszemét) szűrőjét, hogy nem került-e oda a levelünk.

Adatbeviteli hiba miatti hibás, téves rendelést a rendelés feladásáról Vevőnek 48 órán belül tájékoztatnia kell Eladót, hogy módosítsa, vagy törölje a megrendelést.

1.3. Az adásvételi szerződés létrejötte

Webáruházban rendelt termék átvételével adásvételi szerződés jön létre Felek között, amely jogviszonyra a megrendelés és visszaigazolás, valamint a jelen ÁSZF rendelkezései egyaránt irányadók. Az adásvételi szerződés feltételeit a megrendelés elküldésével a vásárló elfogadja.

Ha a megrendelés megérkezését visszaigazoló e-mail Vevőhöz 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló mentesül ajánlattételi kötelezettsége alól, azaz nem köteles a megrendelt terméket megvenni. A megrendeléseket Eladó automatikusan eltárolja elektronikus formában, a vásárló saját megrendeléseit Eladótól lekérheti. A megkötött szerződés más módon iktatásra nem kerül. Felek elfogadják, hogy az ily módon kötött szerződés írásban megkötöttnek minősül és arra a Magyarországon alkalmazott jog irányadó. A szerződés nyelve magyar.

Minden vásárlásról magyar áfás számlát adunk, mely a Felek között létrejött szerződésnek minősül és garantálja a Vevő jogait külön jogszabályban meghatározott feltételek mellett (ld. lentebb).

2. Szállítás és fizetés

2.1. Szállítási lehetőségek

A szállítási költség összege a választott szállítási mód függvényében változik. Ön az alábbi lehetőségek közül választhat:

  • átvétel személyesen a Dentalia Fogorvosi Rendelőben (1126 Budapest, Böszörményi út 8).
  • szállítás postai úton
  • szállítás GLS futárszolgálat útján: vidéki és budapesti megrendelőink is választhatják ezt a lehetőséget, melyet főként az értékesebb és sérülékenyebb áruk szállításához javasolunk. Mivel a futárszolgálat napközben, munkaidőben keresi fel Önt az áru kézbesítése céljából, kérjük olyan címet adjon meg, melyen Ön vagy családtagja ebben az időszakban elérhető. Tekintettel arra, hogy a futárszolgálat tőlünk teljesen függetlenül dolgozik a saját menetrendje szerint, semmiféle ráhatásunk nincs, hogy a nap mely időpontjában kézbesítsék a csomagot. (Legfeljebb a kézbesítés napjára van némi befolyásunk.) Azt sem tudjuk vállalni, hogy kézbesítés előtt időpont-egyeztetés céljából telefonon felhívják a címzettet. Amennyiben a kézbesítés időpontját (esetleg helyét) kívánja egyeztetni, kérjük a GLS-sel vegye fel a kapcsolatot a (+36 1) 802 0265 telefonszámon

2.2. Szállítási határidő

Amennyiben a megrendelt termék ellenértéke az Eladó bankszámlájára megérkezett, az azt követő munkanapon kézbesítésre átadja a Magyar Postának vagy a GLS futárszolgálatnak. A fenti szolgáltatók Magyarország területén belül 1-2 munkanapon belül kézbesítik a megrendelt terméket. Vevő a beszerzés ideje alatt bármikor elállhat a vásárlástól, az előre esetlegesen kifizetett előleget Eladó visszautalja a részére, a tájékoztatást követően legkésőbb 30 napon belül. Vevő elfogadja, hogy ilyen esetekben a Eladó nem köteles a vételár visszafizetésén felül kártérítésre, kártalanításra vagy egyéb kártérítésre. Ha személyes átvételt jelölt be, akkor a 2.1-es pontban jelölt helyen azonnal átveheti a könyvet

2.3. Szállítási költségek

Magyarországi szállítás esetén bruttó szállítási díjaink az alábbiak szerint alakulnak:

Házhoz szállítás GLS futárral    1194 Ft (+ 985 Ft ha utánvét)
Házhoz szállítás Magyar Postával 1490 Ft (+ 950 Ft ha utánvét)

2.5. Fizetési módok

  • Készpénz: személyes átvétel esetén
  • Utánvét: magyarországi postai, illetve futárszolgálattal történő szállítás esetén lehetőség van utánvételes fizetésre. Ekkor Ön az átvétel alkalmával fizeti ki a megrendelt termék vételárát a futárnak vagy a postai alkalmazottnak. Itt hívjuk fel a figyelmet, hogy az utánvét megnöveli a szállítási költséget, ezért javasoljuk az előre átutalással történő fizetést vagy a futárszolgálat útján történő kézbesítést. Utánvéttel maximum 500 000 Ft értékű terméket tudunk elküldeni.
  • Átutalás: átutalással történő fizetéssel kényelmesen, akár otthonából egyenlítheti ki a megrendelt termék vételárát és egyúttal a szállítási költséget jelentősen csökkentheti. A megrendelt terméket a vételár számlánkra érkezése után küldjük ki.

3. Jótállási feltételek

3.1. Jótállási idő

A 151/2003 (IX.22) Kormányrendelet alapján az Eladó által esetleg forgalmazott tartós fogyasztási cikkekre az itt leírt feltételek mellett - amennyiben másképp nem rendelkezünk - legalább 1 év (12 hónap) jótállási idő vonatkozik. Amennyiben a termékre hosszabb jótállási idő vonatkozik, akkor az 1 éven túli jótállás elsődleges kötelezettje a gyártó. Jótállás keretében a gyártó, forgalmazó garantálja, hogy a megvásárolt termék a jótállás időtartama alatt kifogástalanul fog működni. A jótállás érvényesíthető a termék jótállási jegyén feltüntetett szervizben vagy szaküzletünkben. A jótállás érvényesítésének feltétele a jótállás jegy - vagy ennek hiányában a vásárlást igazoló számla - a bemutatása.

A hibás termék visszajuttatása a szaküzlet címére a vásárló feladata és költsége. Amennyiben a javításra, cserére már nincs lehetőség, akkor a termék vételára kerül visszafizetésre - ez esetben Vevő elfogadja, hogy a termék vételárán felül Eladó az esetlegesen elmaradt haszonért, kényelmetlenségekért kártérítést nem ad. Eladó törekszik arra, hogy a javítást 15 napon belül elvégezze, elvégeztesse, azonban egyes esetekben előfordulhat, hogy ez az idő meghosszabbodik tekintve, hogy a gyártó saját szervizében - külföldön - orvosolja a problémát.

Amennyiben a megvásárolt árucikk hibás vagy 3 napon belül meghibásodik, a vásárló cserére jogosult. A 3 napos cseregarancia nem a termék azonnali cseréjét jelenti, hanem a termék javítás nélküli cseréjét. A 3 napos cseregarancia a termék jelentős részének meghibásodására vonatkozik, egyéb esetben csak a részegységet cseréljük.

A vitatott árucikk visszajuttatása a vásárló feladata és költsége.

Jótállást kizáró tényezők:

  • Átalakítás, szakszerűtlen kezelés (különösen a tisztítás során okozott karcok, sérülések), helytelen tárolás, nem megfelelő szállítás vagy elemi kár
  • Természetes elhasználódás

3.2. Szavatosság

Szavatosság keretén belül Eladó felelősséget vállal azért, hogy az eladás időpontjában hibátlan terméket adott át Vevőnek, tehát nincs olyan rejtett hibája, amely csak később fog kiderülni. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha a vásárlás időpontjában nem felel meg a jogszabályban előírt tulajdonságoknak; nem rendelkezik az azonos fajtájú termékre jellemző minőséggel; nem rendelkezik a termék leírásában szereplő tulajdonságokkal. A szavatosság kiterjed a hibás összeszerelésre, valamint arra az esetre is, ha a vevő a használati útmutató hibája miatt rosszul szereli össze a terméket.

Vásárló a hiba felfedezése után - de legfeljebb a vásárlástól számított két éven belül - minél hamarabb köteles érvényesíteni szavatossági igényét. A vásárlást követő hatodik hónap végéig jelentkező hiba esetén Eladónak kell bizonyítania, hogy a hiba a vásárlás időpontjában nem volt a termékben. A hat hónap leteltével azonban vevőnek kell bizonyítania, hogy a hiba vásárláskor is létezett. 

3.3. Vásárlástól való elállási jog

A 45/2014. Kormányrendelet alapján az interneten vagy telefonon megrendelt termék átvételétől számított 14 naptári napon belül minden fogyasztónkat* megilleti a vásárlástól való elállás joga, mely különösebb indoklás nélkül az alábbi feltételekkel vehető igénybe. Kérjük, az elállásra vonatkozó egyértelmű igényét írásban (e-mailben vagy postai levélben) előre jelentse be a fenti 14 napos határidőn belül, ezt követően 14 napon belül küldje vissza a terméket. Az alábbiakban pár szóban hétköznapi nyelven összefoglaljuk a rendelet előírásait (további részletekért tekintse meg a fenti linket.)

  • Elállási jog gyakorlása esetén amennyiben a termék termék értékvesztést szenved akkor ezt a vételár visszafizetésekor érvényesítjük vagy a terméket visszajuttatjuk a vásárlónak, a vevő költségére. Az értékcsökkenésként meghatározott összeget cégünk jogosult egyoldalúan meghatározni és a termék árának a 99 %-ig terjedhet. (Hétköznapi nyelven megfogalmazva: ha megvásárol egy terméket és azt eredeti állapotban visszajuttatja nekünk, akkor a termék teljes vételárát visszafizetjük. Ha a terméken használat nyoma látszódik - koszos, karcos, viseltes - akkor azt értékvesztésnek tekintjük.)
  • Az áru ellenértékét a visszajuttatást követő 14 naptári napon belül visszautaljuk a megadott bankszámlaszámra. Utánvéttel érkező terméket nem áll módunkban átvenni. Amennyiben postai úton ("rózsaszín" utalványon) kéri az összeg visszajuttatását, akkor ennek költséget Önt terheli.
  • A visszatérítés nem vonatkozik a termékek visszajuttatásának költségeire, melyeket a megrendelőnek kell viselnie.
  • Az elállás joga csak a raktárról szállított termékekre vonatkozik, a vevő egyedi igényei és kívánsága alapján behozott/legyártatott termékekre nem.

* fogyasztónak minősül az a (természetes, azaz nem jogi) személy, aki a gazdasági vagy szakmai tevékenysége körén kívül köt szerződést

3.4. Panaszkezelés

Vevő az esetleges panaszait az ügyfélszolgálaton teheti meg szóban vagy írásban. Eladó a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Vevő a panasz kezelésével nem ért egyet, a Vásárlók könyvébe bejegyezést tehet, melynek tartalmaznia kell nevét, elérhetőségét, valamint a panasz tárgyát. A jegyzőkönyv egy példányát a Vevőnek át kell adni. Eladó - amennyiben más törvényi rendelkezések nem vonatkoznak - 30 napon belül írásos választ küld Vevőnek.

További jogorvoslati lehetőségek:

  • A szolgáltatások minőségével, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából Vevő eljárást kezdeményezhet a lakóhelye szerinti illetékes békéltető testületnél. A békéltető testületek listája elérhető az internet címen.
  • Amennyiben Vevő a fogyasztói jogainak megsértését észleli, lakóhelye szerinti járási hivatalhoz fordulhat fogyasztóvédelmi bejelentésével. A járások elérhetősége megtalálható a https://www.jarasihivatalok.hu/ internet címen. 
  • Felhasználó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény rendelkezései szerint.

Vértesboglár, 2017. november 13.

 

ÁSZF letöltése: Általános szerződési feltételek